"خیبرآنلاین" - «شرق پارسی»، پایگاه فارسی زبان روزنامه سعودی – بریتانیایی "الشرق الاوسط"؛ اخیراً طی گزارشی با عنوان «از حجاب تا فشن» به تخریب و تقطیع حجاب اسلامی بانوان ایران زمین پرداخته است.


به گزارش "دیدبان خیبر"؛ نگارنده این گزارش در بخشی از مقدمه این نوشتار، با نگاهی جانبدارانه اینچنین می نویسد: «وقتی صحبت از حجاب و پوشش به میان می آید اولین تصوری که در ذهن بسیاری از افراد شکل می گیرد، رنگ مشکی تیرگی و تصویری بدون زیبایی و تنوع است. شاید این تصویر به دلیل نوع پوشش افراد محجبه در دهه های گذشته ایران، در ذهن ها شکل گرفته است.»!

فارغ از ارائه دلایل فلسفی پیرامون وجوب مراعات حجاب اسلامی توسط بانوان، ادعای فوق درحالی عنوان می شود که هم اکنون تمرکز بسیاری از طراحان لباس در کشورهای غربی به سمت رنگ های تیره بالاخص رنگ با صلابت مشکی معطوف شده است و استفاده از این رنگ برای خانم ها در سراسر جهان، مد روز بحساب می آید.

در ادامه اما پرده از ماهیت متبرجانه و خودعرضه دار خبرنگار معلوم الحال این گزارش برداشته می شود و در عین حال اینگونه بر مصونیت حجاب برتر چادر اعتراف می کند که: «در جامعه ایران که حجاب اجباری است، زنان و دختران جوان مجبور هستند تا بسیاری از زیبایی های خود را مخفی سازند و بپوشانند اما ذات زیبا پسندی و تنوع خواهی رنگ ها را نمی توانند از بین ببرند، از این رو در طی این چند سال اخیر سعی کرده اند که به حجاب خود زیبایی دهند.»!

جالب آنکه جمع نقیضین را می توان به وضوح در جملات فوق مشاهده نمود چراکه حجاب برتری چون چادر خود مانع و پرده ای بر عدم نمایش و عرضه داشتن جمال زن در برابر نامحرمان بشمار می رود، حال آنکه چگونه می توان میان این دو مسالمت و اشتراک قائل بود خود سخن مضحکی است که می باید از نویسنده این مطلب پرسید!