سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی آرشیو وبلاگ ارتباط آر اس اس
هشتمین ستاره
جان پیش تو خواهش نشستن دارد دل در حرمت شوق شکستن دارد چون پنجره آفتاب بر پنجره است هر روز دخیل اشک بستن دارد

بیایید دعا کنیم ...

 

 

همه‌ی ما هزاران آرزو داریم:

لاغرتر شویم، بزرگتر شویم.
..

پول بیشتری داشته باشیم، اتومبیل بهتری سوار شویم...

یک روز تعطیل؛ یک گوشی موبایل جدید.
...


ملاقات با زن یا مرد رویاهایمان...


ولی یک بیمار مبتلا به سرطان تنها یک آرزو دارد




"برای سلامتی همه ی بیماران سرطانی دعا کنید"




      

اداره مشاوره و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، نسخه دوم نرم افزار پرسمان همراه را  با حدود 5000 پرسش و پاسخ دانشجویی در حوزه‏ های مختلف اندیشه دینی آماده نموده است.

دانلود پرسمان همراه 2

(نسخه جاوا)

توجه:

استفاده از این برنامه رایگان بوده و بهیچ وجه استفاده مادی از آن مجاز نیست.

از همکاریتان در گسترش فرهنگ پرسش و پاسخ متشکریم.

امکانات

  • حدود 5.000 پرسش و پاسخ دانشجویی

    در گروه های علوم قرآن و حدیث، احکام، تربیتی و مشاوره، کلام و دین پژوهی، فلسفه احکام، اخلاق و عرفاناندیشه سیاسی، اجتماعی ـ فرهنگی، تاریخ و سیره و ...

  • جستجوی موضوعی

    یافتن پرسش و پاسخ از طریق فهرست الفبایی کلید واژه ها

  • جستجوی لفظی

    امکانات متنوع برای دسترسی به الفاظ و عبارات موجود در پرسش و پاسخ به طور مجزا

  • تعیین دامنه به صورت گروهی با محدود کردن تمامی قسمت ها به یک یا چند گروه علمی خاص

  • ارسال پرسش و پاسخ به دوستان از طریق ایمیل و پیامک

  • ذخیره سازی پرسش و پاسخ به صورت فایل متنی

  • ظاهر تمام گرافیکی و منحصر به فرد و سازگار با صفحات لمسی

  • امکان چرخش متن برای سهولت د‌ر مطالعه

  • ارسال سوال

    در این نسخه امکان ارسال سوال وجود دارد و مخاطبان می توانند از طریق خود برنامه سوالات خود را ارسال کنند.

     

  • به همراه: نرم افزار الرحمن (ویژه رایانه) ترتیل کامل قرآن کریم با امکان تکرار آیات تا 10بار و آموزش حفظ و امکانات متنوع

دانلود پرسمان همراه 2

(نسخه جاوا)

توجه:

استفاده از این برنامه رایگان بوده و بهیچ وجه استفاده مادی از آن مجاز نیست.

از همکاریتان در گسترش فرهنگ پرسش و پاسخ متشکریم.





برچسب ها : دانلود پرسمان همراه 2  , 
      


در سخت ترین شرایط هم می توان اوج گرفت ..

یـــــا الله






برچسب ها : اوج  , 
      




      


بسم الله




حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توصیه‌ها و رهنمودهایی را به دانشجویان دارند:

1 -شرح صدر سیاسی داشته باشید
2 - با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشید
3 - مراقب نگاه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی باشید
4- ایده اقتصاد مقاومتی را تبیین کنید
5 - جریان دانشجویی موضع انتقادی خودش را حفظ کند
6 - اعلام نظر کارشناسی متفاوت با رهبری، مخالفت با رهبری به حساب نیاید
7 - نیروی جوانی خود را کشف کنید
8 - آرمانگرایی را در دانشگاه زنده نگه دارید
9 - بدنبال قله‌های علمی باشید
10 - محیط دانشگاه باید پاکیزه و معنوی باشد
11 - آرمانگرایی را با پرخاشگری اشتباه نگیریم
12 - در مسائل اجتماعی موضع‌گیری کنید
13 - در تصمیم‌گیری‌ها مطالعه عالمانه داشته باشید
14 - در تصمیمات مصلحتها را در نظر بگیرید
15 - نظرات خود را به دستگاه‌ها ارائه کنید و موضع‌گیری کنید
16 - از تصمیمات نسنجیده پرهیز کنید
17 - کانون‌های تصمیم و اقدام تشکیل دهید
18 - از قول بدون علم بپرهیزید
19 - مراقب رقابت بر سر پست و مقام باشید
20 - سقف معرفت خود را سایتها و روزنامه‌ها قرار ندهید
21 - با قرآن و نوشتجات شهید مطهری و دیگر فضلا، معرفت دینیتان را بالا ببرید
22 - به اوضاع کشور نگاه مستفسرانه داشته‌باشید
23 - نسبت به اوضاع کشور نقد مستمر و منصفانه داشته‌باشید
24 - با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام ارتباط داشته باشید
25 - امید را در خود زنده نگه دارید


والسلام علی من التبع الهدی




      

قاصدک تبیان



قاصدک تبیان؛ وی چت ملی خبرگزاری رسا ـ برنامه قاصدک، با هدف ارسال پیامک رایگان در فضای اینترنت از سوی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ به دنبال فیلتر شدن برنامه« وی‌چت» و زمزمه‌ فیلتر شدن برنامه‌های دیگری همچون وایبر،‌ تانگو و اینستاگرام، مسؤولان امر کاربران را به استفاده از برنامه‌های داخلی تشویق و ترغیب کردند. 

 بر اساس این گزارش، یکی از این‌ برنامه‌ها، برنامه«قاصدک» کاری از مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان است که با هدف سهولت ارتباط فارسی زبانان در بستری امن و مطمئن، ویژه گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید تولید شده است. 

 گسترش ارتباطات به ویژه به شکل نوشتاری مؤسسه تبیان را بر آن داشته تا امکانی را فراهم کند که افراد در هر نقطه‌ ای با در اختیار داشتن تلفن همراه خود بتوانند از این امکان برای ارتباط با دوستان و اقوام استفاده کرده و برای آنان پیامک اینترنتی ارسال کنند. 

در کنار این هدف اصلی برنامه قاصدک قابلیت‌های دیگری را اضافه کرده تا کاربران از کار با برنامه رضایت کامل داشته باشند.

یکپارچگی برنامه با لیست مخاطبین موجود در دستگاه، امکان بازیابی پیام‌های از دست رفته و حذف شده بر اساس تاریخ، نام مخاطب و کلمه‌های خاص بخشی از این امکانات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاربرانی که از این برنامه استفاده کرده‌اند از گرافیک این برنامه رضایت دارند، اگر چه از به موقع فرستاده نشدن«کد تأیید» گلایه‌مند هستند، همچنین بخشی از کاربران خواستار ساخته‌شدن نسخه‌های جاوا و سیمبین این برنامه دارند.

شایان ذکر است، ساخت برنامه‌هایی مطابق با فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی و ایرانی و استفاده از گرافیک و ظاهر مطلوب می‌تواند بستر مطمئنی برای استفاده از برنامه‌های داخلی فراهم آورد.

گفتنی است، علاقه‌مندان به تهیه و نصب این برنامه می‌توانند برنامه را از اینجا دریافت کنند یا جهت  دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02181202566 تماس بگیرند./919/ت302/ن





برچسب ها : وی چت ملی  , 
      

آیت الله صافی گلپایگانی:
سزاوار نیست در ایران اسلامی ترک چادر مد و رایج شود خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در نوشتاری تاکید کرد: سزاوار نیست و دور از انتظار است که بانوی مسلمان، در غرب و قلب اروپا بر حفظ حجاب اسلامی آن‌گونه در برابر فشارهای دولت‌های آنها مقاومت کند، ولى در کشور اسلامی عزیز ما ایران، ترک چادر مد و رایج شود و بعضی از دختران بدون چادر باشند!

به گزارش خبرگزاری رسا پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بمناسبت 17 دی، سالروز کشف حجاب، نوشتاری از این مرجع تقلید را منتشر کرد.

 
رکن، اساس و پایه‌ای که بانوان مسلمان در جهان به آن ممتاز هستند و کرامت و شرافتی که به آن افتخار می‌نمایند، رکن قویم و اصیل حجاب است؛ همان اصلی که دشمنان اسلام به اهمیت آن تا آنجا پی‌برده‌اند که یکی از نخست‌وزیران اسبق انگلستان در نطقی به صراحت می‌گوید: «مادامی که کعبه، قرآن و حجاب در جوامع اسلامی باشد، ما نمی‌توانیم سیادت و آقایی خود را داشته باشیم. باید قرآن را بسوزانیم، کعبه را از بین ببریم (که وهابیت را برای رسیدن به همین هدف به عربستان آوردند) و عفّت و حجاب را از بانوان مسلمان بگیریم.»


از همین رو امان ‌الله خان را در افغانستان آوردند که مردم افغانستان مجالی برای پیاده‌کردن نقشه‌های استعماری به وی ندادند. کمال آتاتورک در ترکیه روی کار آمد که منجر به حکومتی سکولار شد و در ایران نیز رضاخان را علم کردند تا ریشه دین را از جوامع اسلامی بخشکاند؛ اما پس از یک‌صد و پنجاه سال، تلاش سیاست‌های استعماری در حجاب‌زدایی ناکام ماند و با این‌که در کشورهایی مثل ترکیه، افغانستان و ایران، عوامل مزدور و بی‌سواد و فاقد غیرت، مثل رضاخان و مصطفی کمال و امان ‌الله ‌خان را برانگیختند و به قوه قهر و کشتار و حبس و زور و ارتکاب جنایات بسیار، به میدان جنگ با حجاب اسلام آمدند، در برابر استقامت مسلمانان شکست خوردند و خودشان از صفحه‌های ظلم و جنایت به دار البوار جهنم شتافتند.

قوّت ایمان مسلمانان و التزام آنها به سنن اسلامی و حجاب، در کمال استحکام متجلی گردید. در ایران ما ـ که الحمدلله از برکت انقلاب اسلامی، حجاب و عفاف در جایگاه رفیع خود قرار گرفت ـ بیشتر بانوان متعهد و متدین به هویّت خود، به حجاب به چادر افتخار می‌کنند.


در کشور ترکیه، بازگشت به حجاب، روز به روز بیشتر و مقامات عالی این کشور در اعاده این هویت پیشقدم می‌باشند.


در افغانستان ـ که از روز اول امان ‌الله خان را خلع نمودند ـ الحمدلله شجره طیبه حجاب در شرایط فعلی و بیداری اسلامی هر روز شاداب‌تر می‌شود.


هرچند دشمنان اسلام، دست از معارضه با آن بر نمی‌دارند و با زنان محجبه مسلمان در داخل کشورهای خود جنگ دارند و با جعل قوانین ضد انسانی، و حتی جریمه و ممنوعیت‌هایی، فضا را بر مسلمانان ـ که برخی از آنان از اساتید دانشگاه‌ها هستند ـ تنگ می‌کنند، امّا با مقاومت و استقامت و اعتراضات قانونی آنها مواجه می‌شوند؛ مانند همین جریانی که در کشور به اصطلاح دروغ آزاد و متمدّن فرانسه جاری است، و در این میان، این اعتراف نیز جالب است که یکی از سران این دولت‌های اسلام‌ستیز، از حمایت ممنوعیت حجاب سرباز می‌زند و می‌گوید: «مریم طاهره، مادر حضرت مسیح محجبه بوده است.»


با این همه، مسأله حجاب در میان چالش‌های سیاسی و سیاست اسلام‌زدایی استکباری حفظ شده است و مسلمانان حتی در کشورهای مسیحی از بعض کشورهای اسلامی بیشتر متعهدند که روی‌پوش مناسب داشته باشند.


ما به بانوان فاضل و شجاع که در میان آن سیاست‌ها در کشورهای غربی، شخصیت اسلامی خود را با حجاب کامل اعلام می‌کنند، افتخار می‌کنیم.


سزاوار نیست و دور از انتظار است که بانوی مسلمان، در غرب و قلب اروپا بر حفظ حجاب اسلامی آن‌گونه در برابر فشارهای دولت‌های آنها مقاومت کند، ولى در کشور اسلامی عزیز ما ایران، ترک چادر مد و رایج شود و بعضی از دختران بدون چادر باشند! آنجا ایستادگی و قدرت ایمان و شجاعت و خودباوری باشد و اینجا گرایش به قهقرا و ترک سنّت‌ها و شعارهای مقدس انقلاب اسلامی ـ العیاذ بالله ـ رایج شود!


وضعی که فعلاً متعارف شده ـ که به هیچ وجه، بانوان بر مرجوحیت و ناخوشایندبودن کشف وجه توجه ندارند و با مردان بیگانه به طور مستمر، مثل مرد با مرد، یا زن با زن معاشرت و همکاری دارند و آن را عادت و رسم قرار داده‌اند و در معابر و خیابان‌ها و مجالس ظاهر می‌شوند ـ با مجموع تعالیم اسلامی ‌و جهاتی که شارع مقدس در آن، حفظ کرامت والای زن را در نظر گرفته، منطبق نمی‌شود و با این جمله بزرگ و پر معنی قرآنی که حد رابطه زن و مرد بیگانه با هم اگر چه به صورت ارشاد و سفارش و توصیه آن را فرض کنیم، سازگار نیست: (ذلکُم أطهرُ لقُلُوبکُم و قُلُوبهن)


هر نوع و هر وضعی که با آن دل‌ مردان و زنان پاکتر بماند، آن مطلوب است. امروز هم، هر چه لباس با شرم و حیا بیشتر رعایت شود، لباس اسلامی‌تر است. البته غرض ما اعلام حرمت این لباس‌هایی که متداول شده، نیست؛ چون به هر حال آن را ساتر عورت و پوشش بشره می‌دانند؛ ولی با حیای اسلامی همسو نیست و بعض صور آن تا حد حرام هم می‌رسد.


به طور کلی لباس و پوشش اسلامی چه در رفت وآمدهای بیرون از منزل، و چه داخل منزل در بین محارم و بین همجنس و چه در دانشگاه و چه در مراسم رسمی، در سفر و حضر برای مرد و زن و پیر و جوان در حضور غیر همسر باید بر اساس وقار و حیا و مراعات حیا باشد که در جوامع اسلامی نظر به سفارش‌های بسیار و تشویقات اکیده که در موضوع حیا شده است، مسلمان‌ها همه بر حسب تربیت اسلامی و محیط اسلامی، مصادیق آن را می‌شناختند و به حفظ آن اهمیت می‌دادند، باید در لباس نیز استقلال و شخصیّت اسلامی ظاهر باشد و تقلید از بیگانگان حتی در بعض مراسم و اعطای امتیازات و جوایز نباشد.


هویت اسلامی در هر مورد و برنامه باید ظاهر گردد؛ مانند کنار گذاشتن کراوات بر اثر انقلاب‌ ـ اگر چه به ظاهر چیز مهمّی نیست ـ ولی دارای معنایی با اهمیت و اعلام موجودیت و هویت است؛ بنابراین، پوشش‌های فعلی که روز به روز در جامعه مسلمانان بر اثر تقلید از بیگانگان، رایج و هویّت اسلامی ما را خدشه‌دار می‌نماید و پوشش‌هایی که وضع اندام را در معرض دید دیگران قرار می‌دهد، لباس حیا نیست و مسلمان با حیا، در پوشیدن آن شرم می‌کند.


البته فرهنگ‌های غربی ـ که حتی روابط نامشروع زن و مرد را عیب نمی‌گیرند یا مهم نمی‌شمارند و شنایع دیگر را مجاز و قانونی کرده‌اند ـ بسیاری از سنن و اخلاقیات زن مسلمان را در حفظ عفّت و شرف خود، خلاف آزادی او می‌دانند؛ امّا زن مسلمان و تعلیمات اسلامی، ‌آن فرهنگ را محکوم و مبتذل و دون شأن زن و انسان می‌دانند. شخصیت زن مسلمان را نمی‌توان با این نگرش‌های حیوانی زیر سؤال برد.


باید خواهران با فضیلت که بر جوانب متعدد حیات زن و سیاست‌هایی که همیشه برای تغییر هویت اسلامی ‌بانوان و در نتیجه تغییر هویت اسلامی‌ کل جامعه وجود داشته، احاطه و آگاهی یابند و بتوانند تعهد خود را با سنن اسلامی، ‌بیش از پیش استحکام بخشند و خود را در برابر تبلیغات سوء، مصونیت داده و بیمه نمایند. /971/د102/ج

هشتمین ستاره





      

خدا

فواید نماز شب

1) باعث خشنودی خدا و دوستی ملائکه است.
2) باعث مباهات خداوند بر فرشتگان است.
3) باعث درخشش برای اهل آسمان همانند ستارگان است.
4) باعث روشنی دل است.
5) باعث استجابت سریع دعا است.
6) باعث پزیرش توبه و پاک شدن از گناهان از جانب حضرت حق است.
7) باعث کفاره گناهان است.
8) باعث زیبایی صورت و شادابی چهره و نورانی شدن آن در طول روز است.
9) باعث سلامتی و تندرستی و رفع انواع بیماریهای جسمی و روحی است.
10) باعث از بین رفتن غم و اندوه و تقویت نور چشم است.
11) باعث تمسک یافتن به اخلاق انبیاء و اولیای خداوند است.
12) باعث انجام دادن سنّت پیامبران و صالحان است.
13) باعث تابش نور خدا به او می‌شود.
14) باعث مهر و محبت و محبوب القلوب شدن بین مردم است.
15) باعث افزایش عمر است.
16) باعث جلب رزق و روزی فراوان و ادعای قرض است.
17) باعث نوعی صدقه است.
18) باعث نوشته شدن چهار ثواب بزرگ برای خود است.
19) خداوند نه صف از ملائکه پشت سر نمازگزار قرار می‌دهد.
20) کلید رفتن به بهشت و جواز عبور از پل صراط است.
21) زینت آخرت و نور مؤمن در آخرت است.
22) نماز شب همچون سایبانی در روز قیامت است بر سرش.
23) نماز شب لباس بدن نمازگزار است در روز قیامت درحالیکه همه عریانند.
24) نماز شب در روز قیامت همچون نوری در برابرش است و چشم نمازگزار نماز شب در روز قیامت شادمان است.
25) نماز شب میان شخص نمازگزار و آتش جهنم همچون حائلی فاصله می‌گذارد.
26) میزان اعمال خوب نمازگزار در روز قیامت سنگین است.
27) نماز شب همچون تاجی در روز قیامت است بر سرش.
28) چراغی است برای تاریکی قبر و برطرف کننده وحشت تاریکی قبر است.
29) نماز شب همچون مشعلی نورانی است در تاریکی قبر
30) نماز شب، نمازگزار را از عذاب قبر ایمن می‌کند و برات آزادی از آتش جهنم است.





برچسب ها : فواید نماز شب  , 
      
دکتر لنکرانی در همایش بصیرت افزایی در پرتو ولایتمداری در بوشهر
کسانی که در فتنه88 کم گذاشتند دیگر نمی توانند جبران کنند/ فتنه گران قصد براندازی داشتند اما امروز با بی حیایی طلبکار شده اند
 به مناسبت فرا رسیدن روز حماسه 9دی دفتر پژوهش های فرهنگی موسسه امام خمینی (ره) در بوشهر همایشی با حضور فعالین سیاسیو فرهنگی برگزار کرد. در این همایش که با عنوان «بصیرت افزایی در پرتو ولایتمداری» برگزار شد، حجت الاسلام شکروی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی مصباح ، حجت الاسلام و المسلمین رسایی و دکتر باقری لنکرانی سخنرانی کردند. 
 
به گزارش رجانیوز به نقل از صابرنیوز دکتر لنکرانی به عنوان سخنران اختتامیه در ابتدای سخنانش درباره نقش بصیرت در حوادث و فتنه ها گفت؛ رهبر عظیم الشان انقلاب در ایام فتنه چند نوبت به کلام امیرالمومنین (ع) اشاره فرمودند که الا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و صبر، کسانی می توانند پرچم داری این میدان را برعهده بگیرند و نقش آفرین باشند که اهل بصیرت و صبر باشند کارگاهی که در سبطین و در بصره و در نهروان و در امتداد آن عاشورا و تکیه بر کلام نورانی که فرمودند کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا و تا امروز ادامه پیدا کرده، کسانی می توانند در این میدان پایدار در مسیر هدایت بمانند و عاقبت به خیر شوند و فراز و نشیب روزگار و فشار حوادث آنها را از مسیر منحرف نکند، که به این بصیرت و صبر رسیده باشند. برای اینکه موضوع بصیرت را به خوبی درک کنیم گاهی لازم است یک بازنگری در نگاه ها و شناختی که از اطراف و دوستان و دشمنانمان خود داشته باشیم. یک رکن بصیرت دشمن شناسی است اگر ما دشمن را به درستی نشناسیم نمی توانیم خطوط قرمز، تعاملات و مسیر رو به جلو را برای خود تعریف کنیم و در جورچین دشمن قرار می گیریم. برخی از اتفاقات تلخ سال 88 به این دلیل رخ داد که افرادی که در صحنه سیاسی بودند و میدان داری می کردند نقشه، جایگاه و حیله های دشمن را نشناختند و در جورچین آنها قرار گرفتند و به گونه ای عمل کردند که خواست آمریکا بود و مستکبرینی که میخواستند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.  
             
      

4

 حرم حضرت سکینه در شهر داریا قرار دارد. نیمی از شهر که حرم حضرت سکینه (ع) هم در آن قرار دارد با مجاهدت رزمندگان حزب الله و شیعیان و ارتش سوریه به تصرف در آمده و نیمی دیگر در تصرف تکفیری هاست.




      
   1   2      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بعد از مدتها سلام

+ سلام @};-



+ سلام ، صاحب این وبلاگ پس از سالها به شهر خود (پارسی بلاگ) آمده است @};-B-):-|:D خوش آمدی خوش آمدی



+ از عرش صدای ربنا می آید آوای خوش خدا خدا می آید فریاد که درهای بهشت باز کنید مهمان خدا سوی خدا می آید



+ و....



+ اهمیت نماز...



+ پیامبر اکرم (ص) فرمودند که خداوند متعال می فرماید : « لولا رجال خشّع و صبیان رضّع و بهائم رتّع لصبیت علیکم العذاب صبّا » اگر مردان متواضع و کودکان شیر خوار و چهارپایان علف خوار در میان شما نبود هر آینه عذاب را بر شما نازل میکردم (جواهر السنیة ص 335 ح 354 ) ( کار برخی از انسانها بر اثر نافرمانی از خداوند به جایی می رسد که به خاطر چهارپایان مورد عفوو رحمت قرار می گیرند )

+ چقدر خوب....



+ ....



+ زندگی خوردن وخوابیدن نیست زندگی جنبش وجاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است از تماشاگه آغاز حیات تا به جایی که خدا می داند